Araştırmacılarımız Dünyanın En Saygın Dergilerinden CrystEngComm’a Kapak Oldu

Üniversitemiz öğretim üyesi Prof. Dr. Hülya Kara Subaşat ve doktora programı öğrencimiz Fatma Kuru Alpaslan, Royal Society of Chemistry’nin saygın dergilerinden biri olan CrystEngComm’a kapak oldu.

Üniversitemiz Fen Bilimleri Enstitüsü Enerji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hülya Kara Subaşat ve YÖK 100/2000 Doktora Bursiyeri Fatma Kuru Alpaslan, Üniversitemiz Moleküler Nano-Malzeme Araştırma Laboratuvarında, bilim dünyasına katkı sağlayacak önemli bir çalışma gerçekleştirdi.

Araştırmacılarımız, laboratuvarlarımızda üzerine çalıştıkları “Eu@PMMA and Sm@PMMA nanofibers prepared by electrospinning: structure, morphology, luminescence and magnetic properties” başlıklı projeleri ile uluslararası bilim dünyasının da dikkatini çekti.

Öğretim üyemiz ve öğrencimiz yoğun çalışmalar sonucu ortaya çıkardıkları bulgular ile kimya alanında faaliyet gösteren Birleşik Krallık merkezli Royal Society of Chemistry’nin, alanında en fazla itibar edilen dergisi olan CrystEngComm’un kapağında yer aldı.

Çalışmada elektrospinning cihazı ile farklı katkı oranlarında bir seri Eu@PMMA ve Sm@PMMA nanofiberleri hazırlandı. Hazırlanan kompozit nanofiberlerin, foto-kararlılığının ve termal kararlılığının büyük ölçüde iyileştirildiğini ve nanofiberlerde turuncudan beyaz ışığa doğru değişen lüminesans ile renk ayarlanabilirliğinin  sağlanıldığı gösterildi.

Son Güncelleme Tarihi : 13.12.2020 15:08:01 Okunma Sayısı : 3586